Thursday, April 7

Picasso




Här är han igen, den älskade lille marodören! Han som sover vid min rumpa och väcker mig tio minuter innan väckarklockan ringer. Om jag går på toaletten utan honom, sitter han utanför och jamar högt. Han som tuggar på mina blommor och när vi kommer hem från jobbet har han ofta pillat ut stenarna som håller jorden på plats i krukan.
Han som gärna hjälper till och städar genom att med tassen sakta välta ner alla små lösa prylar som ligger på byråer och bord.
Igår när vi lekte i trappen, jag kastar leksaksmusen upp för trappen och han hämtar den. Jag står nedåt böjd och letar efter den, så hör jag ett brak ovanför mitt huvud och sen får jag en 5 kg katt i huvudet och en svans som snärtar till mig i ansiktet...

Men oj, vad vi älskar honom!

1 comment:

emve said...

Åh - han är så fin!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin