Tuesday, November 4

It's November!

In less than a month it will be OK to bring out the Christmas decorating!



Photos taken by Mr J this weekend

The weekend was great (without me spending any money) and I loved reading the comments on my last post. To very smart blogging friends Karin and Babz gave their advise on the topic. They had many smart things to say and the two most important things that I'm taking with me is that guilt is never constructive (so right!) and the simple thing to think before buying!
And to just have someone else give some ideas about the etsy thing was so inspiring. I now have a list to do hopefully before the Christmas month is over...

I'm spending a few hours by the sewing machine today!

3 comments:

gunnelsvensson said...

Så vackra novemberbilder! Jag läste din förra post och svaren; och ja det är inte lätt varken det ena eller det andra. Jag tycker att inköpen går i perioder; ibland tycker jag att jag behöver allt, ibland känner jag mig nästan spyfärdig av allt handlande. Jag har beslutat mig för att inte köpa på mig mera vad det gäller mina "skapargrejer" utan istället använda vad jag har, och det är en väldigt kul utmaning!!! Det känns tillfredställande att skapa av det jag redan har! Och jag har köpt på mig så många böcker, som jag bara trodde att jag "måste" ha, och så ofta jg har blivit besviken på dom !! Nu har jag börjat sälja av lite böcker på bokbörsen.se
Sedan är det ju lite dubbelt; jag vill ju gärna att folk ska handla av mig såklart :-) Och det där med promotande är svårt. Jag är med i några grupper på Etsy men all den tid det tar har inte gett någon utdelning, då är det nog bättre att lägga tiden på att skapa nytt och så lägga ut på bloggen och flickr, jag har nämligen upptäckt att alla mina kunder har hittat mig genom flickr och bloggen !!!
Förrästen jag måste fråga dig: tyckte du verkligen att mina grejer i Ohio såg bra ut?! Själv blev jag lite chockad över den röda färgen, och vänner här i stan säger det samma.Vi är ju vana vid det vita, och det minimalistiska, "det nordiska", men kanske Amerikanarna gillar detta ??!!

Babz said...

I can't wait to start decorating for Christmas! It just puts you right in the spirit :D

My sewing machine has been neglected for a good couple of months .. I should give it some love LOL

Felicia said...

What beautiful water!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin